Obchodní podmínky a reklamační řád

Všeobecné obchodní podmínky a reklamační řád společnosti Axes Computers s.r.o.

 Úvodní ujednání 

 1.      Tyto všeobecné podmínky a reklamační řád jsou vypracovány dle zák.č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ“) a vztahují se právní vztahy vzniklé při nákupu zboží u  společnosti Axes Computers s.r.o., IČ:25232312, se sídlem Plzeň, Kollárova 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Plzni oddíl C, vložka 11026, dále „Axes“ nebo „prodávající“. Informace o „Axes“ jsou uvedeny na internetových stránkách www.axes.cz. V právních vztazích upravených těmito podmínkami vystupuje „Axes“ jako prodávající a zákazník jako kupující.  

 2.      Kupujícím (dále i „zákazník“) je podnikatel nebo spotřebitel.

 3.      Spotřebitelem je podle § 419 NOZ „každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu povolání uzavírá smlouvu s „Axes“ nebo s ním jinak jedná.“

 4.      Pokud zákazník v objednávce zboží uvede jako fyzická osoba IČ, má se za to, že nejedná jako spotřebitel.

 5.      Za podnikatele se podle § 420 NOZ  považuje ten, „kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Pro účely ochrany spotřebitele se za podnikatele považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.“

 6.      Na podnikatele se nevztahují práva na ochranu spotřebitele upravená zákonem a těmito všeobecnými obchodními podmínkami a reklamačním řádem.

  

Uzavírání smluv distančním způsobem a závazky ze smluv uzavíraných mimo obchodní prostory 

 Sdělení podle § 1820 NOZ  před uzavřením smlouvy 

 1.      Je-li kupní smlouva mezi „Axes“ a zákazníkem uzavírána prostřednictvím komunikačních prostředků, který umožňuje uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti stran nebo směřuje-li takové jednání k uzavření smlouvy mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání, sděluje podnikatel zákazníkovi, že

 -          náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby, „Axes“si neúčtuje žádné další náklady. Zákazník hradí při internetovém připojení pouze náklady spojené s používáním internetu. Náklady na přepravu jsou účtovány zvlášť a zákazník je o jejich výši před uzavřením obchodu seznámen. Výše nákladů se liší podle způsobu přepravy, který je zvolen,

 -          pokud „Axes“ uzavře smlouvu, jejím předmětem je opakované plnění, je zákazníkovi sdělena nejkratší doba, po kterou bude smlouva strany zavazovat,

 -          pokud „Axes“ uzavře smlouvu na dobu neurčitou nebo jejímž předmětem je opakované plnění, údaj o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Axes současně informuje zákazníka o veškerých daních, poplatcích a nákladech na dodání zboží nebo služby,

 -          v případě, že je kupující spotřebitel, má právo od této smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů s výjimkami uvedenými v těchto všeobecných obchodních podmínkách. Lhůta dle předchozí věty běží ode dne uzavření smlouvy, a jde-li o a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží, b) smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo c) smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.

Odstoupení  je nutné v uvedené zákonné lhůtě doručit na adresu sídla  „Axesu“ Kollárova 1, 301 00 Plzeň nebo prostřednictvím elektronického formuláře zveřejněném na stránkách „Axesu“. V odstoupení od smlouvy je třeba uvést číslo objednávky nebo prodejního dokladu, data nákupu a čísla účtu pro vrácení peněz.

             2. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy

a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

 b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

 c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,

 d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,

 e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

 f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,

 g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

 h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,

 i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,

 j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,

 k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo

 l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.

 -          zákazník v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady spojené s navrácením zboží a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím komunikace na dálku náklady na navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovná cestou.

 -          Stížnosti a podněty týkající se vyřizování reklamací nebo jiných skutečností souvisejících s předmětem činnosti prodávajícího, může spotřebitel podávat u kteréhokoliv jednatele společnosti na adrese sídla společnosti „Axes“ na adrese Kolárova 2116/1, 301 00 Plzeň. Spotřebitel je oprávněn se dále obrátit na orgán dohledu nebo státního dozoru.

 -          V případě, že dojde mezi společností Axes a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Podrobné poučení  podle nař. vlády č. 363/2013 Sb. o odstoupení od smluv uzavíraných distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory a vzorovém formuláři pro odstoupení od těchto smluv 

 V souladu se zákonnou úpravou poskytuje „Axes“ následující doslovné poučení: 

1. Právo odstoupit od smlouvy
1.1 „Do 14 dnů máte právo odstoupit od této smlouvy bez udání důvodu.“
1.2 „Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni (...)“
 
a) „uzavření smlouvy“,
b) v případě uzavření kupní smlouvy:„ , kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete zboží.“,
c) v případě uzavření smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí: „, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete poslední dodávku zboží.“, nebo
d) v případě uzavření smlouvy o pravidelné dodávce zboží po stanovenou dobu: „ ,kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete první dodávku zboží.“.
1.3 „Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od této smlouvy informovat společnost AXES Computers s.r.o., Kollárova 2116/1, 301 00 Plzeň, tel./fax 377 354 111, obchod@axes.cz formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxem nebo e-mailem). Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.“
 
1.4 „Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.“
2.Důsledky odstoupení od smlouvy
2.1
„Platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve.“.
2.2
a)Převzetí zboží
 
„Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zašlete zpět nebo je předejte na adrese AXES Computers s.r.o., Kollárova 2116/1, 301 00 Plzeň. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.“.
b)Náklady spojené s vrácením zboží
   
„Ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží. Maximální náklady jsou odhadované ve výši 0 Kč.“.
 
c)Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží
„Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.“
 
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

(Zákazník vyplní níže uvedený  formulář a pošle jej zpět pouze v případě, že chce odstoupit od smlouvy)

 Oznámení o odstoupení od smlouvy
 
-Adresát : AXES Computers s.r.o., Kollárova 2116/1, 301 00 Plzeň
 
-Oznamuji/oznamujeme (*), že tímto odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o nákupu tohoto zboží (*)/o poskytnutí těchto služeb (*)
 
-Datum objednání (*)/datum obdržení (*)
 
-Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů
 
-Adresa spotřebitele/spotřebitelů
 
-Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
 
-Datum
 

 

Doklady k zakoupenému zboží 

 1.        Ke každému zboží zakoupenému u firmy Axes Computers s.r.o. je přikládána prodejka, faktura nebo faktura a dodací list, když tyto doklady slouží zároveň jako list záruční.  Převzetí zboží a souhlas se záručními podmínkami stvrzuje kupující podpisem faktury, dodacího listu a popř. Všeobecných podmínek. V případě prodeje zboží v obchodě, kdy je vystavena prodejka za hotové, potvrzuje kupující úhradou kupní ceny a převzetím zboží, že se seznámil se Všeobecnými podmínkami a reklamačním řádem společnosti veřejně přístupnými v prodejně společnosti Axes Computers s.r.o. v Plzni, Kollárova 1, a pobočce společnosti – prodejně v Tachově, Husitská 53 a na internetových stránkách www.axes.cz.

 2.        Pokud kupující zjistí jakýkoliv rozdíl mezi dodacím listem nebo záručním listem a skutečně dodaným zbožím /v druhu, množství nebo stavu/, neobdržel se zásilkou správně vyplněný dodací list nebo obdržel poškozené či nekompletní zboží, je povinen bezodkladně, nejpozději do 48 hodin, písemně podat zprávu. Pokud tak neučiní, vystavuje se nebezpečí, že mu pozdější případná reklamace nebude v uplatňovaném rozsahu uznána.

 Instalace předmětu plnění
 1.        Požaduje-li kupující instalaci předmětu plnění, resp. vyžaduje-li předmět plnění instalaci u kupujícího, je tato provedena za úplatu, a to obvykle v okamžiku dodání předmětu plnění a nebo v termínu dohodnutém s pověřenou osobou prodávajícího. Kupující se zavazuje do okamžiku instalace předmětu plnění zajistit jeho řádné uložení způsobem odpovídajícím jeho charakteru a hodnotě.

 2.        Požaduje-li kupující instalaci předmětu plnění, je povinen v takovém případě zajistit přístup prodávajícím pověřených osob do objektů, v nichž má být předmět plnění instalován a vytvořit nezbytné podmínky pro instalaci. Rozsah podmínek vychází z běžných zvyklostí a bude upřesněn pověřenou osobou prodávajícího.

3.        Neposkytne-li kupující prodávajícímu požadovanou součinnost, resp. nevytvoří-li podmínky pro úspěšnou instalaci předmětu plnění ve smyslu předchozího článku, je prodávající  oprávněn vyúčtovat kupujícímu náklady spojené s nemožným plněním dle platného ceníku služeb dodavatele. Zůstane-li i nový pokus prodávajícího instalovat předmět plnění u kupujícího z důvodů na straně kupujícího bezvýsledný, je prodávající oprávněn provedení instalace předmětu plnění odmítnout. Závazek prodávajícího provést instalaci předmětu plnění se považuje za splněný dnem, kdy opakovaný pokus o instalaci předmětu plnění u kupujícího zůstal bezvýsledný.

4.        Instalace u kupujícího jsou standardně prováděny v běžné pracovní době, tj. pondělí-pátek mezi 09.00 h – 17.00 hod. Je-li z provozních důvodů na straně kupujícího nezbytné provádět instalaci mimo tuto dobu, je třeba, aby tento požadavek byl uveden na objednávce, resp. potvrzení objednávky a byl tedy obsažen ve sjednané ceně.

5.        Instalace předmětu plnění se považuje za ukončenou předvedením, že příslušný produkt pracuje správně dle předané dokumentace. O instalaci předmětu plnění u kupujícího bude účastníky sepsán předávací protokol.

Funkčnost předmětu plnění
1.        Prodávající neodpovídá za vhodnost předmětu plnění k určitému účelu použití a za možnost použití ve stávajícím systému kupujícího, není-li toto písemně uvedeno v nabídce, potvrzení objednávky a nebo jinak písemně ujednáno. Pro případ sporu o rozsah pojmu obvyklé užití platí výklad podaný statutárním orgánem prodávajícího.

 2.        Požaduje-li kupující instalaci předmětu plnění v rozporu s obvyklým užitím a nebo ujednáním, ač na tuto skutečnost byl prodávajícím upozorněn, je prodávající oprávněn:

-     navrhnout realizovatelný způsob instalace předmětu plnění

-     navrhnout doplnění předmětu plnění, popř. provést nezbytná systémová opatření ke zprovoznění předmětu plnění

-     instalaci předmětu plnění odmítnout pro nerealizovatelnost, náklady vynaložené prodávajícím v souvislosti s řešením této situace nese kupující.

 3.        Nemožnost provést instalaci předmětu plnění způsobem, který není předem sjednán a uveden na potvrzení objednávky, nemůže být důvodem pro odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího.

 Platební podmínky a přechod vlastnických práv
 1.        Obvyklé platební podmínky při prodeji standardního sortimentu prodávajícího jsou platba předem, resp. platba v hotovosti při předání předmětu plnění. Jiné platební podmínky je možné sjednat v kupní smlouvě podepsané statutárním zástupcem prodávajícího.

 2.        V případě, že kupující objednává nestandardní předmět plnění, může být objednávka kupujícího přijata a potvrzena až po složení zálohy kupujícím ve výši minimálně 30% z ceny tohoto předmětu plnění, nedohodnou –li se strany jinak.

 3.        V případě, že kupující není ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře vystavené prodávajícím schopen z jakéhokoliv důvodu provést její úhradu, je povinen neprodleně kontaktovat prodávajícího a písemně s ním dohodnout změnu platebních podmínek. Neučiní-li tak, je prodávající oprávněn účtovat kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,1% dlužné částky vč. DPH za každý den prodlení  ode dne původní splatnosti až do úplného uhrazení.

 4.        Povinnost kupujícího uhradit svůj závazek vůči prodávajícímu řádně a včas je splněna datem připsání sjednané částky na účet prodávajícího uvedený na faktuře.

 5.        V případě, že kupující realizuje platbu faktury v hotovosti, vystaví prodávající odběrateli příjmový pokladní doklad s uvedením čísla faktury, ke které se příslušný příjmový doklad vztahuje. Toto neplatí pro postup dle odstavce 1 tohoto článku.

 6.        Nebezpečí vzniku škody na předmětu plnění přechází na kupujícího okamžikem jeho převzetí. Týž následek má, nepřevezme-li kupující věc, ač mu s ní prodávající umožnil nakládat. Až do úplného zaplacení ceny plnění je předmět plnění ve vlastnictví prodávajícího, a to i v případě začlenění do systému, který je majetkem kupujícího, resp. systému, který kupující využívá. Jakékoliv zcizení předmětu plnění, jeho poskytnutí do zástavy nebo zřízení zajišťovacího převodu práva či jiného závazkového vztahu k předmětu plnění ve prospěch třetích stran je bez souhlasu prodávajícího vyloučeno.

 7.        Pokud je prodávající oprávněn pro nezaplacení ceny plnění převzít předmět plnění zpět, přiznává mu kupující neodvolatelné právo vstupu v obvyklé době do prostor, v nichž je předmět plnění umístěn za účelem odvezení předmětu plnění.

 8.        Nesplní-li kupující svůj závazek uhradit cenu za předmět plnění včas a v plné výši, je prodávající oprávněn přerušit poskytování plnění, resp. služeb s předmětem plnění souvisejících až do uhrazení závazku kupujícího v plné výši vč. sjednaného nebo zákonného příslušenství a smluvních pokut.

 Licence
 1.        Autorská práva, jakož i ostatní práva duševního vlastnictví vztahující se k SW produktům, vč. příruček, manuálů a dalších dokumentů distribuovaných spolu s SW produkty, nadále náleží příslušným subjektům jako jejich nositelům a nejsou tímto závazkovým vztahem dotčena. Kupujícímu vzniká pouze nevýhradní právo SW produkty užívat.

 2.        Kupující není oprávněn odstraňovat, měnit, zakrývat nebo jakýmkoliv způsobem zasahovat do jakýchkoliv autorských, či jiných označení příslušných subjektů umístěných nebo uložených na SW produktech nebo jakékoliv jejich části či dokumentaci distribuované s SW produkty.

 Práva spotřebitele a práva podnikatele 

 1.Je-li kupujícím spotřebitel dle ust. 419 občanského zákoníku, řídí se smlouva vedle příslušných ustanovení občanského zákoníku upravujícími kupní smlouvu (§2079 a násl.) rovněž ustanoveními občasného zákoníku o prodeji zboží v obchodě (§ 2158 a násl.) a obecnou úpravou spotřebitelských smluv (§1810 a násl.).

 2.Je-li kupující podnikatelem dle ust. § 420-421 občanského zákoníku, užijí se příslušná ustanovení občanského zákoníku. Ustanovení o závazcích ze smluv uzavíraných se spotřebitelem (§1810 a násl.) se na vztah mezi prodávajícím a kupujícím – podnikatelem neužijí a vybraná práva a povinnosti (nároky z odpovědnosti za vady, záruky za jakost či náhrady škody)  mohou být v těchto podmínkách nebo dílčích kupních smlouvách sjednaná odchylně od zákonné úpravy, nejde-li o kogentní ustanovení.

 Odpovědnost
 1.        Prodávající odpovídá kupujícímu za škodu způsobenou mu zaviněným porušením povinností vyplývajících pro prodávajícího z tohoto závazkového vztahu. Prodávající zejména neodpovídá kupujícímu za škodu, která mu vznikne v důsledku:

-        údržby předmětu plnění jinou osobou než prodávajícím, či jí pověřeným subjektem

-        nesprávného nebo neadekvátního používání předmětu plnění

-        užití předmětu plnění v jiném než doporučeném prostředí

 2.        Prodávající nenese odpovědnost za ztrátu nebo poškození dat kupujícího, případná rekonstrukce ztracených nebo znehodnocených dat jde na vrub kupujícího.

 3.        Jakékoliv nároky na náhradu škody je kupující oprávněn u prodávajícího uplatnit jen tehdy, pokud po vzniku škodné události učinil veškeré kroky směřující k minimalizaci výše škody a pokud o vzniku škodné události bezodkladně prodávajícího vyrozuměl a poskytl mu veškeré vyžádané dokumenty ke vzniku škodné události se vztahující.

 4.        Účastníci tohoto závazkového vztahu neodpovídají vedle případů stanovených příslušným zákonem, za porušení závazků způsobené vyšší mocí, tj. okolnostmi nastalými nezávisle na vůli účastníků, které nebylo možno ani s vynaložením veškerého možného úsilí odvrátit.

  

Vrácení zboží při odstoupení od smlouvy 

 1.        Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí plnění, musí dodavateli vydat vše, co na základě kupní smlouvy získal. Zboží by měl kupující spotřebitel vrátit úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. V případě, že bude vrácené zboží nekompletní či poškozené, může prodávající vracenou kupní cenu snížit o tomu odpovídající částku.

 2.        Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může prodávající navíc započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží.

  

Smlouva 

 1.      Smlouvu může kupující vedle běžného jednání v obchodě uzavřít tak, že přijme návrh na uzavření smlouvy na webu provozovaném „Axes“ s tím, že označí požadovaný předmět prodeje vložením do košíku.

2.      Dříve než kupující závazně potvrdí objednávku, má kupující právo měnit požadované zboží a ostatní údaje nutné k uzavření smlouvy. Zákazník se zavazuje k převzetí předmětu prodeje a zaplacení kupní ceny odesláním vyplněné objednávky včetně uvedení způsobu dopravy a úhrady kupní ceny. Uvedeným ujednáním nejsou dotčena práva na odstoupení od smlouvy v zákonem stanovených případech.

3.      Uzavření smlouvy potvrdí „Axes“ informativním e-mailem na adresu zadanou  kupujícím.

4.      Kupující nese odpovědnost za správnost údajů, které vyplnil v objednávce.

  
Reklamační řád
 1.      Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal

 a)      má věc vlastnosti, které si strany ujednaly a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné

b)      se věc hodí k účelu, který je pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

c)      věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvnímu vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

d)      je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

e)      věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

 2.      Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

 3.      Připouští-li to povaha koupě, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby byly předvedeny její funkce.

 4.      U zuživatelné věci se vyznačí doba nejkratší trvanlivosti, popřípadě, u věci podléhající rychlé zkáze, doba, po kterou lze věc použít.

 5.      Pokud prodávající prodává věc s upozorněním na vadu prodávané věc, je tato vada zohledněna v ceně zakoupené věci a kupující nemá právo uplatňovat nároky z odpovědnosti za takovouto vadu.

 6.      Kupující, který je spotřebitel, je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Je-li na prodávané věci, jejím obalu, v návodu připojeném k věci nebo v reklamě v souvislosti s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce na jakost.

 7.      Kupující, který je podnikatel, je oprávněn uplatnit právo z vady tehdy, oznámil-li dle § 2112 občanského zákoníku  vadu bez zbytečného odkladu po té, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, jinak mu soud právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.

 8.      Požádá-li o to kupující spotřebitel, potvrdí mu prodávající v souladu s § 2166 občanského zákoníku  v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. V případě kupujícího spotřebitele má dle zákona prodávající povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. V potvrzení uvede i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti.  

 9.      Ustanovení bodu 6.tohoto článku se nepoužije

 a)      u věci prodávané za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,

b)      na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním

c)      u použité věci pro vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím nebo

d)      vyplývá-li to z povahy věci.

 10.  Pokud prodávající prodává použité spotřební zboží, zkracuje se doba uplatnění práv na polovinu zákonné doby.

 11.  Nemá-li věc vlastnosti stanovené v bodě 1.tohoto článku, může kupující požadovat i dodání nově věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti. Není-li to možné, může od smlouvy odstoupit. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

 12.  Právo na dodání nově věci nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.

 13.  Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nově věci bez vad, na výměnu její součásti nebo opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době  nebo by z jednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

 14.  Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující věci byla prodávána s vadou a byl o tom informován anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

 15.  Má-li věc vadu z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

 16.  Práva z vady se uplatňují u „Axes“. Je-li však v záručním listu uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci.

 17.    Z dodacího listu nebo faktury vyplývá délka záruční doby, která může být pro jednotlivé díly zboží stanovena rozdílně. Ve snaze zkrátit kupujícímu dobu, po kterou je zboží v záručním servisu, prodávající může provést expresní servis výměnou za stejný nebo obdobný díl, který svými parametry je shodný nebo lepší než díl původní. O takovémto způsobu servisu rozhoduje vždy prodávající.

 18.  V případě, že reklamované zboží nemá vady, může prodávající přijmout toto zboží od kupujícího k vrácení. K následnému vzájemnému vyrovnání může dojít na základě volby prodávajícího buď finančně nebo výměnou zboží. Finanční vyrovnání popř. výměna zboží se bude řídit aktuálním ceníkem prodávajícího, když prodávající je současně oprávněn v tomto případě snížit částku vyplácenou kupujícímu o manipulační poplatek ve výši 150,- Kč bez DPH. Kupující je povinen v tomto případě vrátit zboží prodávajícímu v původním obalu a se všemi doklady. Stejná úprava jako v tomto odstavci první věta platí při rozhodnutí kupujícího vrátit prodávajícímu zboží bez jakýchkoliv vad. Informace uvedené v tomto odstavci se netýkají odstoupení od smlouvy uzavřené pomocí prostředků komunikace na dálku.

 19.   Axes neodpovídá a žádné případné záruky se nevztahují na závady vzniklé použitím a instalací, které jsou v rozporu s návodem k obsluze nebo všeobecnými zásadami, a závady vzniklé nedodržením pokynů pro údržbu, provoz nebo obsluhu výrobků, na závady vzniklé nesprávnou přepravou a nesprávným skladováním, neodborným nebo nepřiměřeným zacházením, provozem za jiných než výrobcem stanovených podmínek, resp. za neobvyklých podmínek, fyzickým poškozením, na závady vzniklé neodvratnou událostí /oheň, vody apod./, povětrnostními vlivy, poškozením bleskem nebo elektrostatickým výbojem, nadměrným mechanickým opotřebením, a vady vzniklé použitím nesprávného nebo vadného programového vybavení, použitím jiného než výrobcem výslovně doporučeného spotřebního materiálu. Záruka se nevztahuje na závady vzniklé kupujícím zanesenými počítačovými viry, instalací SW nedodaného prodávajícím, neodbornou instalací SW nebo přídavných zařízení. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé instalací nelegálního SW. Záruka se nevztahuje na opotřebení vzniklé běžným užíváním výrobku. Záruka se nevztahuje na výskyt tzv. vadných bodů u LCD panelů, pokud jejich počet nepřekračuje toleranci uvedenou v normě, podle které byl LCD panel vyroben. Předmětem záručního plnění není rovněž běžná údržba, čištění a podobné úkony předepsané výrobcem v návodu k obsluze.

 20.  Prodávající garantuje plnou kompatibilitu prodaných PC součástí pouze prodávajícím schválenými komponenty a SW aplikacemi. V případě, že kupujícím je tato funkčnost takových komponentů či aplikací požadována, je nutné toto výslovně požadovat v písemné objednávce a u atypických požadavků zařízení a SW dodat k předchozímu testování.

 21.  Do případné  záruční doby se nepočítá doba od uplatnění oprávněné reklamace až do doby, kdy kupující po skončení opravy zboží převzal a nepřevezme-li je pak do doby, kdy byl povinen po skončení opravy zboží převzít, tj. do pěti dnů ode dne oznámení o vyřízení reklamace způsobem zvoleným kupujícím v reklamačním protokolu.  

 22.  Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout reklamaci v případě nedodržení podmínek provozu nebo neprováděním pravidelné běžné uživatelské údržby v souladu s návodem k obsluze, provedením změny na dodaném zboží nebo porušením záruční nálepky, neoprávněným zásahem do zboží osobou, která k provedení zásahu nebyla výslovně prodávajícím zmocněna.

 23.  SW /programové vybavení/, je-li předmětem plnění SW, záruka prodávajícího se vztahuje výhradně na fyzickou čitelnost médií. Okamžikem odstranění ochranných prvků /folie, pečeti, otevření obálky apod/, se kupující stává oprávněným licenčním uživatelem SW produktu a akceptuje licenční ujednání nositele autorských práv. Tento předmět plnění nelze vrátit prodávajícímu. Prodávající neodpovídá za správnou funkci SW produktu ani tzv. demoproduktů. Obsah záruky poskytované nositelem autorských práv se řídí licenčním ujednáním k SW.

 24.  V případě záruční vady počítače, která má za následek ztrátu instalovaného SW, zajistí prodávající zdarma uvedení do stavu, ve kterém byl kupujícímu předán, tj. s instalovaným SW, který byl instalován prodávajícím.

 25.  Při uplatnění z odpovědnosti za vady díla provedeného společností Axes se na práva a povinnosti účastníků použijí ustanovení § 2586 a násl. občanského zákoníku o smlouvě o dílo. Zákazníkovi nebude přiznáno právo z vadného plnění, neoznámí-li objednatel vady díla bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistil nebo při náležité pozornosti zjistit měl, nejpozději však do dvou let od předání díla s tím, že Axes bude mít právo namítnou opožděné uplatnění reklamace.

 Místo a způsob uplatnění reklamace
 1.        Při uplatnění reklamace je vždy nutno předložit:

-       doklady o zakoupení zboží, kterými jsou faktura nebo jiný účetní doklad a současně dodací doklad se sériovým číslem dodaného zboží, tj. dodací doklad nebo prodejka nebo výrobní list PC sestavy nebo servisní protokol, příp. datum zakoupení

-       reklamované zboží, které je kompletní

-       zároveň je třeba uvést, o jakou vadu jde a jak se projevuje

 2.        V případě paměťových médií je nutné, aby kupující v rámci jeho obecné povinnosti prevence škod zajišťoval přiměřenou a obvyklou ochranu dat na příslušných technických zařízeních. Prodávající nepřejímá odpovědnost za data na těchto médiích uložená. Prodávající doporučuje uživateli preventivně zálohovat uložená data na vhodné zařízení.

 3.        Při předání zboží k opravě se předpokládá, že kupující zabezpečil vytvoření  odpovídající zálohy uložených dat a zabránění jejich možnému zneužití. Dodavatel neodpovídá za případnou ztrátu, poškození či zneužití dat, která jsou uložena na zařízeních pro jejich ukládání. Kupující může požádat prodávajícího o zálohu dat před samotným úkonem opravy nebo upgrade, kdy tato služba je poskytnuta dle sazeb uvedených v aktuálním ceníku prodávajícího, a to v případě, že je toto zálohování dat technicky možné vzhledem k aktuálnímu stavu příslušných médií.

 4.        Prodávající negarantuje plnou slučitelnost prodaných počítačů a počítačových součástí s jinými díly, které pracovníci prodávajícího neschválí, ani se SW aplikacemi, jejichž funkčnost nebyla kupujícím výslovně požadována v objednávce.

 5.        Prodávající negarantuje plnou funkčnost aplikačního SW ve verzích, které nejsou vhodné pro kupujícím objednaný, resp. používaný operační systém. Za případné závady způsobené omezenou funkčností SW aplikací, které nesplňují podmínky výše uvedené, prodávající neodpovídá.

 6.        Kupující je povinen  zajistit prohlídku předmětu plnění co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na předmětu plnění, jestliže kupující předmět plnění neprohlédne a nebo nezařídí, aby byl prohlédnut v době přechodu nebezpečí škody na předmětu plnění, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady měl předmět plnění již v době přechodu nebezpečí škody na předmětu plnění.

 7.        Kupující je povinen uplatňovat reklamaci předložením předmětu plnění a písemným oznámením obsahujícím co nejpodrobnější specifikaci zjištěné vady předmětu plnění, nebo může takovou reklamaci uplatnit osobně. Místem reklamace je provozovna prodávajícího, resp. místo, kde byl kupujícím zakoupen předmět plnění. Kupující je současně oprávněn uplatňovat reklamaci v autorizovaných servisech, jejichž seznam je přístupný v provozovně prodávajícího.

 8.        Z důvodu nebezpečí možného poškození předmětu plnění při přepravě musí kupující před předáním zásilky přepravní společnosti předmět plnění řádně zabalit. Prodávající není povinen přijmout k vyřízení reklamace předmět plnění, nepředá-li jej kupující se všemi součástmi a příslušenstvím.

 9.        V případě dodržení výše uvedených ustanovení kupujícím, převezme pověřená osoba prodávajícího předmět plnění k vyřízení reklamace. Pokud není možné, aby prodávajícím pověřená osoba rozhodla o uznání reklamace na místě, předá reklamovaný předmět plnění reklamačnímu oddělení prodávajícího. O výsledku reklamace je kupující informován způsobem sjednaným s prodávajícím v podepsaném přejímacím protokolu /telefonicky, faxem,e-mailem, písemně, osobně/, a to zpravidla nejpozději do 1 týdne od převzetí předmětu plnění k vyřízení reklamace. V případě nutnosti posouzení vad zboží zástupcem výrobce zajistí prodávající posouzení oprávněnosti reklamace zpravidla do dvou týdnů od převzetí předmětu plnění.

 10.    Je-li kupující spotřebitel, prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se však nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.

 11.    Je-li kupující podnikatel, prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci a zajistí případné odstranění vad v přiměřené lhůtě v souladu s § 2099 a násl. občanského zákoníku. Neodůvodňují-li zvláštní okolnosti případu lhůtu delší, považuje se za přiměřenou lhůtu k vyřízení reklamace lhůta 30 dnů.

 12.    Kupující je povinen si opravené zboží do 3 dnů od termínu opravy nebo od vyrozumění o oznámení o vyřízení reklamace zboží vyzvednout.

 Závěrečná ujednání
 1.        Stanoví-li tyto Všeobecné podmínky oprávnění prodávajícího požadovat na kupujícím uhrazení ceny za poskytnuté plnění, je kupující povinen částku prodávajícím v souladu  s těmito podmínkami uplatňovanou uhradit do splatnosti uvedené na faktuře. Pro případ prodlení s úhradou faktury v částce nebo v čase je prodávající oprávněn účtovat kupujícímu smluvní pokutu ve výši 0,1% z dlužné částky se započtením DPH za každý den prodlení. Smluvní pokuta je splatná na základě její fakturace prodávajícím s tím, že uplatněním smluvní pokuty není dotčeno právo prodávajícího na náhradu škody v plné výši.

 2.        Prodávající je oprávněn odstoupit od tohoto závazkového vztahu v případě, že kupující je v prodlení s úhradou finančních částek dle těchto podmínek po dobu delší než 14 dní. Prodávající je dále oprávněn  realizovat výhradu vlastnictví dle těchto podmínek.

 3.        Nastane-li situace předpokládaná v předchozím článku, jsou účastníci tohoto závazkového vztahu povinni vrátit si vše, co si na jeho základě poskytli s výjimkou dále uvedenou, a to nejpozději ve lhůtě do 10 dnů ode dne doručení písemného rozhodnutí o odstoupení resp. rozhodnutí o realizaci výhrady vlastnického práva. V případě poskytnutí zálohy kupujícím sjednávají smluvní strany pro případ odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího smluvní pokutu pro kupujícího ve výši zaplacené zálohy.

 4.        Při objednání zboží kupujícím zavazuje se tento složit u prodávajícího zálohu v přiměřené výši. V případě, že kupující, který učinil objednávku neodebere objednané zboží, ať už pro pasivitu nebo proto, že zruší objednávku,  bere na vědomí, že zaplacená záloha v plné výši zůstane prodávajícímu jako smluvní pokuta. V případě uzavření kupní smlouvy a zaplacení celé kupní ceny kupujícím, vrátí prodávající kupujícímu zálohu v plné výši.

 5.        Práva a povinnosti vyplývající z tohoto závazkového vztahu se řídí českým právním řádem. K řešení případných sporů se zákazníkem, který vystupuje ve smluvním vztahu jako podnikatel, se účastníci dohodli podle § 89a zák.č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu  na místní příslušnosti věcně příslušného soudu v Plzni.

 6.        Text těchto Všeobecných podmínek je kupujícímu předkládán nejpozději s dodávkou kupujícím objednaného předmětu plnění. Kupující  je srozuměn s tím, že závazkový vztah vznikající při poskytování výše uvedených plnění a založený okamžikem akceptace kupujícím vystavené objednávky prodávajícího se řídí těmito Všeobecnými podmínkami. V případě prodeje předmětu plnění v obchodě, kdy je vystavena prodejka za hotové potvrzuje kupující úhradou kupní ceny a převzetím zboží, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami a reklamačním řádem veřejně přístupnými v prodejně prodávajícího.

 7.        Účastníci tohoto závazkového vztahu sjednávají, že oznámení a jiné písemnosti budou považovány za doručené též dnem, kdy odesílající strana obdrží řádně adresovanou písemnost vrácenou poštovní službou jako nedoručitelnou nebo adresátem odmítnutou.

 8.        Tyto všeobecné podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1.1.2023.

 V Plzni dne 22.12.2022 

Spinner
Cookies Cookies

Potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých dat, aby se Vám mimo jiné mohly ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.

Zde máte možnost přizpůsobit si nastavení souborů cookies v souladu s vlastními preferencemi.